|
P g a att en uppdatering av JCE-editorn gjorde att webbsidan krachade, så försvann denna artikel vid återställning från backup. Försöker återskapa den...
Dessa bilder tog någon arbetskamrat till Robert 2014 i s m att Norran gjorde ett reporatage om bytet av antenner för UHF-sändarna. Antennerna är monterade innanför den röd-vita cylindern som utgör väderskydd.
Toppen på masten finns på lite drygt 322 meter, masten förlängdes drygt 2 m när UHF-antennerna skulle monteras vid TV2-starten.
"Balkongen" högst upp hade ett räcke från början, men räcket togs bort efter isvintern 1987 eftersom det samlades snö och is i "korgen". Man får hoppas att Roberts livlina är väl förankrad! /sm2dla
|