FUG S10K |
Det kom ett mail från Jimmy, SM2BYW. "Ett lumparminne dyker upp när jag ser -DLAs webbtips om LA6NCA´s samlingar. Mottagaren som ni ser på bilden där är mycket riktigt en tysk E10K som går mellan 3-6 MHz, till den hörde bl. a. en identisk sändare, S10K. Jo, jag gjorde lumpen vid SignS på Marieberg, det låg vid Västerbron mycket centralt och bra. Jag hade tillgång till en moped, vilket gjorde det lätt att fara mellan Stockholms olika surpluskällare och butiker - det var gott om dom på den tiden!"
Läs mer>>
|