SM2JUR: Rotade i mina gamla pärmar och hittade detta papper, genast mindes jag vad bra det var att ha en DX-jägare i stan som både tipsade och kollade loggarna och prickade av det som var kört. Många minns nog Janne -DYS DX-körande och hans listor, kul att komma i håg.SM2DLA: Jag minns honom mest för hans klurigheter i Aurora DX:is. Vi hade kört ett radiosamband åt Ursvikens Segelsällskap, det var SM för H- och IF-segelbåtar, måste ha varit 70-tal. Det var rätt gropigt på sjön, men sambandet genomfördes utan problem, i slutet av referatet i västerbottensamatörernas tidning, skrev Janne: "Och båten var vit på utsidan!" Bilden: Ronald OE3REB, Kapten Olle SM2BFL (SK) och Janne SM2DYS (SK) från ett annat båtäventyr. |
| Välkommen till Skellefteå Radioamatörer, SK2AU! Vi är din lokala amatörradioklubb i Skellefteå, vi har vår verksamhet i en egen klubbstuga i Rönnbäcken med antenner och radioutrustningar för de flesta frekvenser. Vi träffas där varje helgfri onsdag kl 1900, mer info under Klubbkvällar på hemsidan. För kontakt maila/ring någon i styrelsen. SK2AU nu även på Facebook! Kom med/logga in och skriv vad du gör och kör! |
Favorit i repris "SM2 Dirty Yellow Socks"!
- Uppgifter
- Skriven av Administrator
- Överordnad kategori: News
