![]() |
R4-repeatern i Skellefteå åter i drift efter att ha fått en "ny" logik, nämligen den från gamla Sonab-R6:an. Samtidigt så har den fått korrekt call, "SK2AU/R". Sändaren ger 20 W ut och mottagaren har en känslighet på 0,5 uV för 12 dB SINAD. Ett långsiktigt mål är att byta ut denna 30 år gamla repeaterstation mot något modernare. Filtren behöver en trimning, mätte 2 dB TX-påverkan på RX. Men tonmottagaren ligger rätt och är lättöppnad. Läs mer>> |
| Välkommen till Skellefteå Radioamatörer, SK2AU! Vi är din lokala amatörradioklubb i Skellefteå, vi har vår verksamhet i en egen klubbstuga i Rönnbäcken med antenner och radioutrustningar för de flesta frekvenser. Vi träffas där varje helgfri onsdag kl 1900, mer info under Klubbkvällar på hemsidan. För kontakt maila/ring någon i styrelsen. SK2AU nu även på Facebook! Kom med/logga in och skriv vad du gör och kör! |
R4-repeatern åter i drift!
- Uppgifter
- Överordnad kategori: News
