![]() |
| Jag och Stefan/SM2ILF deltog i helgens Distrikt 2-möte på Hotell Vännäs. Enligt FURA så var vi ett 40-tal radioamatörer samlade där, efter incheckning blev vi till lunch serverade en god fiskrätt, "bräserad rödspetta" eller nått sånt - gott! Därefter sedvanliga mötesförhandlingar med sedvanliga rekryteringsdiskussioner, det är som med "tulipanaros", lättare att säga än att göra! Sedan hann några av oss med en sväng i bastun före middagen, med nya läckerheter av hotellets kocka, till förrätt Västerbottenspaj med löjrom och varmrätt oxkind med palsternackspuré samt goda viner till! Som vanligt en välorganiserad möteshelg av FURA-folket med Rune, SM2EKA och Olle, SM2DCU i spetsen. Tack för en trevlig helg! Läs mer>> |
| Välkommen till Skellefteå Radioamatörer, SK2AU! Vi är din lokala amatörradioklubb i Skellefteå, vi har vår verksamhet i en egen klubbstuga i Rönnbäcken med antenner och radioutrustningar för de flesta frekvenser. Vi träffas där varje helgfri onsdag kl 1900, mer info under Klubbkvällar på hemsidan. För kontakt maila/ring någon i styrelsen. SK2AU nu även på Facebook! Kom med/logga in och skriv vad du gör och kör! |
Distrikt 2-mötet i Vännäs
- Uppgifter
- Skriven av Administrator
- Överordnad kategori: News
